laupäev, 2. jaanuar 2016

Rottnesst Island

Ärkasime täna kell 5 hommikul, et 5.30 sõita Perthi kust läksime praamiga Rottnesst saarele mis asub Perthist 22km lääne poole. Praamipilet ja maamaks oli näo kohta 84.50$. Kogu pere läks kohale. Raimo istus Jarradi ja Saraga samasse autosse, mina Murray ja Raelenega.
Praamisõit läks umbes 45 minutit.

Kohale jõudes tahtsime rattad rentida et tervele saarele vändates ring peale teha. Kahjuks olid kõik rattad välja renditud ja pidime leppima saare vaatamisväärsuste bussiga, mis maksis 20$ nägu. Piletiga sai maha ja peale ükskõik mitu korda minna ning kogu saarele teeb buss ringi peale tunniga kui järjest sõita.

Järgmine kord kui peaks Rottnesstile sattuma, teame, et võtame rendiks rattad juba sadamast, mitte saarel olles kuna sadamas oli rattaid küll. Tänu sellele, et pidime bussiga sõitma, ei näinud me paljusid kohti mida oleks näha tahtnud.
Nii et kui keegi plaanib sinna jaanuar/veebruar minna ja just ratastega siis rentige sadamast kuna praegu on koolivaheaeg ja rahvast on saarel väga palju. Järgmine kord oleme targemad.

Saarel on kohe praami pealt maha tulles infopunkt kust saab infolehti ja kohalike käest vajalikku küsida. Samamoodi on paljudes kohtades WC-d ja riiete vahetamise kohad kuna saar on ümbritsetud ilusate randadega ja kõik tahavad päevitada, ujuda ja snorgeldada.

Samamoodi saab sinna pikemaks ajaks ööbima jääda või jahiga kohale sõita. Kõik eluks vajalik (poed, kohvikud) on olemas.

Ei hakka pikemalt infot lisama, panen siia saare ametliku kodulehekülje lingi ka kui endale või kellelegi teist see tulevikus kasulikuks osutub:
Rottnesst Islandi kodulehekülg

Kuiva juttu ei viitsi keegi lugeda, seega lisan siia ohtralt pildimaterjali et silm puhkaks:

Praam oli natuke väiksem kui Eesti omad aga tundus kiirem.

Tegime Rottnessti sadamas kohustuslikud turistipildid.

Jahisadam. Kusjuures bussiga saarele ringi peale tehes olid igal pool sellised sadamad. Inimesed sõidavad sinna saare pealt väikeste kummipaatidega.

See on Rottnessti kaart:

Kuna meil oli aeg limiteeritud, ehk kella 9st kuni 4ni õhtul, pidime valima mida teha tahtsime. Meie Raimoga panime enda plaani paika, teised vaatasid mis ise tegid kuna põhjus miks saarele mindi oli tegelikult Raelene isa sünnipäevakink ja kogu pere otsustas minna. Meie tahtsime Rottnesstile niikuinii minna aga panime selle plaani kõrvale sest see oleks liiga kulukas tulnud ja oleks tahtnud vähemalt kaheks päevaks jääda. Seega üks päev tundus ikka parem kui mitte midagi.

Kuna rattaid ei saanud, otsustasime et läheme naudime mõnda ilusat randa. Valisime välja Salmon Bay mis on saare lõunaosas ja kus bussijuhi sõnul on alati palju rahvast.
Kohale jõudes tõesti oli see rand kui paradiis. Kohalikud ei võta seda nii, nende jaoks on ikka ja jälle see sama poriloik ja silmi pimestavalt valge liiv igav.
Eks otsustage ise:

Vaadake seda kätt. Päris jube :D

Olime Salmon Bays umbes tunni või natuke rohkem ja pidime juba bussile tõttama kuna hommikul läks nii kaua aega et uurida välja võimalikud transpordivahendid ja Raimo villis varbavahe võttis meil tempot maha.

Proovisime bussis sõites ka pilte teha kuid osadelt on klaasi peegeldust näha. Parem kui mitte midagi:

Terve saar oli künkane ja seal oli miljon erinevat põõsast.

Kõik üleval olevad bussipildid on erinevatest kohtadest. Praegu on turismi tipp-hooaeg ja kõik rannad on jahte täis.

Üks sell kelle pärast mina ratta tahtsin võtta on üks loom mis elab väga vähestes kohtades maailmas ja üks nendest kohtadest on just see sama Rottnessti saar.
Raske on temast midagi kirjutada kuna ta kuulub kängurute ja wallabide suguvõssa. Kunagi arvati et ta on rott aga ikkagi mitte. Ta on sõbralik, laseb katsuda ja tuleb rahulikult ligi.
Leidsime ühe kohvikust kui saarele ringi peale olime teinud. Hakkasin teda kohe piinama.

Selline armas näeb ta välja. Tavalise kodukassi suurune elajas.

Peale ringreisi tahtsime midagi süüa aga kuna igal pool olid järjekorrad siis pidime saiakestega leppima kuna niigi olime väga vähe söönud ja jõudsime saarele liiga vara ning söögikohad olid veel pooleldi kinni.

Läksime välja murule ja nautisime ilma veel nii kaua kuni praamile aeg minna oli.

Kell 4 õhtul väljus praam ja sai mõnusa lainetusega Perthi poole sõita.

Siit paistab Perth. Keskel suur maja on meie lemmik Scarborough ranna hotell.

Raimo alati naerab mu üle kui ma tuulega emalaevaga ühendust võtan kuna alati on kordades rohkem antenne peas püsti kui tavaliselt. Mu meelest peabki olema sest ema on Eestis ju :D

Sellega täna lõpetamegi. Olge mõnusad ja järgmise korrani :)

1. Jenna palun seletada lihtsale inimesele, et kuidas sul 7dal pildil ülevalt alla liikudes lehvitamis käigus sõrmeotsad küljest ära lendasid?!

VastaKustuta
  2. Nonii, lõpuks vastan sulle, vabandust et nii kaua teadmatuses piinlema pidid aga ju mul pole selleks lihtsat vastust. Arvan et on mitu võimalust: kas olen tulnukas, kas Raimo telefoni kontrollivad jõud kuskilt mujalt maailmast ja keegi tahtis meile sellise imeliku mitte midagi tähendava sõnumi saata või ma lehvitasin ajal kui Raimo tegi panoraampilti mis on kõige ebatõenäolisem. Eks otsusta ise :)